Artykuły

Windows 7 czy Windows 10

Windows 7 czy Windows 10

Na dzień dzisiejszy w Polsce najpopularniejszym systemem jest Windows 7.  Czy warto przesiadać się na nowszy system Windows 10 ? Wiele starych komputerów pracuje obecnie na "siódemce", a ich użytkownicy obawiają się, że nowy system może nie działać wystarczająco płynnie na starszym sprzęcie.


Wymagania Windows 7:
Procesor: 1 GHz x86 lub x86-64 (32-bit lub 64-bit)
Pamięć RAM: 1 GB (32-bit) / 2 GB (64-bit)
Karta graficzna: DirectX 9.0, WDDM 1.0 lub lepszy
Pamięć VRAM: 128MB
Ilość wymaganego miejsca na dyski:  16 GB (32-bit) / 20 GB (64-bit)


Wymagania Windows 10:
Procesor: 1 GHz x86 lub x86-64 (32-bit lub 64-bit)
Pamięć RAM: 1 GB (32-bit) / 2 GB (64-bit)
Karta graficzna: DirectX 9.0, WDDM 1.0 lub lepszy
Pamięć VRAM: 128MB
Ilość wymaganego miejsca na dyski:  16 GB (32-bit) / 20 GB (64-bit)


Wymagania sprzętowe są takie same. Czy zatem Windows 10 jest lepszy niż Windows 7 i warto go zainstalować? Porównaliśmy systemy pod względem funkcjonalności.


Windows 7 vs Windows 10 - Wygląd i nawigacja

Mnie bardziej przekonuje klasyczny wygląd Windows 7.  Szata graficzna Windows 10 sprawia wrażenie nowoczesności, może ma bardziej żywe kolory i grafikę zbliżoną do wielu aplikacji i systemów mobilnych takich jak iOS czy Android.  Ale czy to jest takie fajne ? Moim zdaniem w pasku start Windows 10 nie powinny się znajdować kafelki.


 Muszę przyznać, że dużym atutem Windows 10 jest zmienienie obszaru powiadomień, dostępny z poziomu zasobnika systemowego. Wyświetla on teraz przeróżne informacje i wiadomości, takie jak komunikaty z Outlooka, Dropboksa czy Spotify - w zasadzie wszystkie aplikacje działające w tle, które wyświetlają jakieś komunikaty, współpracują z obszarem powiadomień. Dzięki temu w jednym miejscu można sprawdzić wszystkie wiadomości związane z systemem i aplikacjami, uszeregowane w porządku chronologicznym. Ponadto z obszaru powiadomień uruchomisz ustawienia ekranu, czy też przełączysz się pomiędzy trybem tabletu a komputera.


Kolejne usprawnienie, niedostępne domyślnie w Windows 7, to obsługa wielu pulpitów. Podobna funkcja dostępna jest w systemie Apple OS X i Microsoft postanowił ją zapożyczyć. To z pewnością przydatne rozwiązanie dla bardziej wymagających użytkowników, którzy pracują nad różnymi projektami jednocześnie.


Podsumowanie:  Wyglądzie znacząco się różnią oba systemy. Mi przypadł do gustu Windows 7. Ale pod względem funkcjonalności to Windows 10 jest odrobinę lepszy.


Windows 7 vs Windows 10 – Wyszukiwanie

W Windows 7 wystarczy wpisać nazwę aplikacji w polu wyszukiwania menu Start i można ją łatwo uruchomić klawiszem [Enter]. Tak samo wygląda to na Windows 10, jednak z tą różnicą, że wszystkie inne zapytania są realizowane przez Cortanę, wirtualną asystentkę Microsoftu. Można używać Cortany do wyszukiwania plików, folderów, albo spytać ją o prognozę pogody, poprosić o wysłanie wiadomości lub wpisanie daty spotkania do kalendarza. Cortana rozpoznaje zarówno komendy tekstowe, jak i głosowe.


Dodatkowa różnica pomiędzy Windows 7 a Windows 10 to wyszukiwanie obejmujące nie tylko dysk, ale też usługę OneDrive (dysk internetowy). Ponadto wyszukiwarka Windows 10 przeszukuje też internet, starając się wyświetlić bogatsze wyniki dla poszczególnych zapytań, często też sugeruje popularne frazy kluczowe wpisywane przez innych użytkowników.


Podsumowanie:  Wyszukiwarka nowszego systemu ma tę samą funkcjonalność, jaką znajdziemy w Windows 7, a dodatkowo oferuje nowe i przydatne funkcje, w tym zintegrowaną wirtualną asystentkę.


Windows 7 vs Windows 10 – Przeglądanie Internetu

Microsoft od lat ma domyślną przeglądarkę internetową Internet Explorer. Win10 Microsoft wprowadził nową przeglądarkę Edge. Moim zdaniem dużo lepsza przeglądarka jest niż Internet Explorer.


Podsumowanie:  W końcu Microsoft podjął dobre decyzję o zmianie przeglądarki.


Windows 7 vs Windows 10 – Instalacja aplikacji

Developerzy będą mogli tworzyć aplikacje, które działają na wszystkich urządzeniach z Windows, od telefonu po komputery z 85-calowymi ekranami dotykowymi, a wszystkie te narzędzia trafią do jednego, ujednoliconego sklepu Windows Store. Co więcej, wszystkie aplikacje pobierane (i kupowane) ze sklepu są wcześniej sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa.


Windows 7 nie ma zintegrowanego sklepu, niemniej większość użytkowników jest przyzwyczajona do znajdowania programów w Internecie i pobierania ich z zewnętrznych źródeł.


Podsumowanie: Sklep z aplikacjami to nowoczesna forma pobierania i zakupu oprogramowania, ale tradycyjny sposób znajdowania i instalowania aplikacji według mnie nie jest przestarzały i do tej pory dobrze się sprawdza.


PODSUMOWANIE:

W porównaniu do Windows 7, najnowszy system ma nie tylko szereg nowych funkcji, ale też wprowadza usprawnienia tych starszych, czyniąc pracę z komputerem wygodniejszą.


Według mnie żadna funkcja nie jest przełomowa, by zachęcała do przesiadki, ale razem tworzą one zestaw świetnych narzędzi składających się na szeroką funkcjonalność systemu.


Jednocześnie podkreślam, że Windows 7 to wciąż bardzo dobry system i wymiana go nie jest konieczna.


<< wstecz

Oferta

Procedury napraw

Klienci indywidualni

Zapewniamy kompleksowy serwis informatyczny dla użytkowników domowych obejmujący naprawy i montaż sprzętu, odzyskiwanie danych i po prawę wydajności komputera. Doradzamy we wszelkich kwestiach dotyczących komputerów, sprzętu i jego użytkowania. Zazwyczaj podstawowe czynności serwisowo-konfiguracyjne dokonuje w Państwa domu. Jeśli zachodzi konieczność poważniejszych napraw komputer zabieramy do naszego serwisu.

Jeśli na Twoim komputerze pracują lub bawią się również Twoje dzieci, nasza firma oferuje kompleksowe zabezpieczenie komputera przed niepożądaną zawartością Internetu.

Proponujemy również czyszczenie komputera z różnego rodzaju niebezpiecznych aplikacji płynących z internetu, takich jak: wirusy, spyware, adware, trojany, rootkity oraz ogólne czyszczenie z pozostałości wynikających z normalnego użytkowania komputera, które wpływają na komfort pracy.

Oferujemy między innymi:
  • naprawę i upgrade sprzętu
  • instalację sprzętu m. in.: kart sieciowych, graficznych, dysków twardych, napędów CD, DVD
  • instalację i konfigurację systemów operacyjnych (Windows, Linux) oraz innych aplikacji
  • niezależne doradztwo w zakresie doboru sprzętu i oprogramowania oraz doboru parametrów łączy internetowych
  • regeneracja tuszy i tonerów
  • usuwanie wirusów, instalację programów antywirusowych.
  • zapobieganie włamaniom, kontrolę rodzicielską.
  • analizę bezpieczeństwa i zapobieganie problemom w przyszłości
  • konfigurację połączenia z Internetem, oraz konfigurację skrzynek email
  • konfigurację sieci typu LAN i WLAN (WiFi)
  • budowę prywatnych stron internetowych, hosting
  • zdalną pomoc, diagnostykę i naprawę
  • odzyskiwanie danych
  • szkolenie komputerowe, porady

Klienci biznesowi

Nasza firma może Państwu zaoferować profesjonalne doradztwo w dziedzinie IT, zapewnić kompleksowe wsparcie techniczne, połączone z rozwiązywaniem wszelkich problemów technicznych! Współpracujemy z małymi jak i średnimi przedsiębiorstwami.

Nasz cel:
Stałe wsparcie informatyczne dla firm, instytucji oraz osób prywatnych. Stałe umowy na tzw. Outsourcing IT zapewniają wysoką jakość pracy oraz stabilność działania systemu komputerowego w danym miejscu. Umowę serwisową proponujemy zwykle w przypadku większych instalacji komputerowych. Zapewniamy fachową pomoc w odpowiednio dostosowanej cenie. Umowa serwisowa zapewnia m. in. szybki czas reakcji serwisu oraz regularną diagnostykę sprzętu i oprogramowania. Drugą metodą współpracy są usługi doraźne*. Wiele firm nie wymaga stałych konsultacji. W takim wypadku proponujemy usługi doraźne. Oferujemy krótki czas reakcji i nasze doświadczenie. Warto nas sprawdzić tym bardziej, że nasze ceny nie są wysokie.

"Umowy serwisowe opłacane są na zasadzie abonamentu miesięcznego w formie ryczałtu, a usługi doraźne opłacane są jednorazowo za wykonaną usługę..."

Najczęściej spotykane usługi wchodzące w skład umowy serwisowej: Zakres działania objęty opieką informatyczną jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb Klientów na podstawie:

Korzyści z podpisania umowy serwisowej
Stała opieka nad Państwa infrastrukturą informatyczną zapewnia stabilne funkcjonowanie całego systemu, co pozwala skoncentrować się na właściwej działalności Państwa firmy. Bezpieczeństwo danych, do każdej firmy przypisany jest stały opiekun, specjalista IT, który czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich komputerów i to do niego otrzymują Państwo bezpośredni numer telefonu co znacznie usprawnia kontakt oraz przyśpiesza reakcje serwisu. Nie trzeba szukać przypadkowych informatyków z „ulicy”. Zatrudnianie na stałe pracowników zajmujących się utrzymaniem infrastruktury informatycznej w firmie również staje się zbyteczne.Koszty umowy serwisowej. Koszt umowy serwisowej uzależniony jest od ilości sprzętu oraz zakresu świadczonych w jej ramach usług informatycznych. Ustalenie ceny następuje po przeprowadzeniu przez nas w Państwa firmie audytu dotyczącego ilości i rodzaju sprzętu, który ma zostać objęty niniejszą umową oraz zakresu wykonywanych w jej ramach usług.

"Oferujemy wsparcie głównie dla platform systemowych Windows (95, 98, 2000, ME, XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10), Linux (NND, rodzina UBUNTU, Mandriva), Mac OS..."


Pakiety serwisowe dla firm

Orientacyjna oferta cenowa dla firm decydujących się na stałą współpracę (umowa).

Standard
Liczba komputerów w firmie: do 4
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 2
Czas przyjazdu serwisanta:
do 3h po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Nie
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Nie
Godziny wizyt serwisowych:
pn. - pt. w godz.10:00 - 12:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 75 zł

Abonament: 600 zł

Biznes
Liczba komputerów w firmie: do 8
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 4
Czas przyjazdu serwisanta:
do 2h po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Tak
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Nie
Godziny wizyt serwisowych:
pn. - pt. w godz.9:00 - 15:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 60 zł

Abonament: 900 zł

Biznes MAX
Liczba komputerów w firmie: do 15
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 5
Czas przyjazdu serwisanta:
bezpośrednio po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Tak
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Tak
Godziny wizyt serwisowych:
cały tydzień w godz.8:00 - 16:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 40 zł

Abonament: 1 200 zł

Kontakt

Firma: "BAJT"
Obszar działania: Morąg, Elbląg, Pasłęk, Olsztyn i okolice (do 50km)

telefon Telefon: 507-293-570
poczta Poczta e-mail: bajt_87@o2.pl
skype Skype: bajt87


Możesz do nas napisać bądź zadzwonić. Możesz zasiegnąć porady, zgłosić awarię i uzyskać odpowiedź na różne pytania związane z IT.



Dołącz do społeczności Bajt! Znajdziesz nas na facebook. Dołącz do nas!